De Master Manueeltherapeut als analist van je klachten.

Voordat we met een lichamelijk onderzoek beginnen zal eerst in een gesprek gekeken worden wat uw klachten zijn en waarin u in het dagelijks leven, werk of hobby wordt beperkt. Het is erg belangrijk dat u op u gemak uw verhaal kunt vertellen zodat we door goed te luisteren en gerichte vragen te stellen ons een goed beeld van u kunnen vormen en inzicht krijgen in welke factoren er allemaal mogelijk bij uw klachten een rol spelen. Na een analyse van de gegevens uit het vraaggesprek en de uitkomsten van het lichamelijk onderzoek worden de bevindingen met u besproken en behandelopties voorgesteld om samen met u tot een passende behandeling te komen. Tijdens de behandeling wordt veelal gebruik gemaakt van specifieke bewegingen in de gewrichten. Zo kan geprobeerd worden beperkte bewegelijkheid te herstellen of te veel aan beweging te stabiliseren door specifieke oefeningen en training. Verder zullen andere belangrijke oorzaken als houding of bijvoorbeeld spanning aan de orde kunnen komen. Naast het behandelen van de niet goed functionerende gewrichten en spieren gaat het er bij manuele therapie ook om u als gehele persoon te zien en voor u een op maat gemaakte behandeling te kunnen aanbieden.

Manuele therapie biedt oplossingen bij:

• Nek en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
  • Rugklachten in de boven rug met rib- en borstpijn
  • Lage rug en of bekken klachten evt. met uitstralende pijn naar de benen
  • Hoofd- en nekpijn
  • Klachten aan armen en benen
  • Als expertise bij complexe klachten beelden

Uw manueeltherapeut Niels Swaan:

• Geregistreerd In het Centraal Kwaliteitsregister van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
  • Professional Master Manueel Therapeut. MMT
  • Lid Schouder-Knie -Sport Netwerk Zaanstreek
  • Docent Competentie Leerlijn opleiding manuele therapie S.O.M.T.

Meer informatie over manuele therapie is te vinden op www.nvmt.nl en www.somt.nl