Reducept VR behandeling chronische pijn

Effectieve chronische pijn behandeling met Reducept pijneducatie

Als behandelaar is het essentieel om effectieve pijneducatie te bieden bij de behandeling van chronische pijn. Ons gedegen onderzoek stelt ons in staat om persoonlijk maatwerk te leveren, waarbij we het bewegingsapparaat optimaliseren met behulp van manuele therapie technieken en fysieke training. We onderzoeken ook grondig alle factoren die verband houden met uw pijn. Daarbij is diepgaand begrip van uw pijn cruciaal voor een effectieve behandeling van chronische pijn. Door middel van het pijneducatie concept van Reducept bieden wij hier een oplossing voor.

Wat is het Reducept Pijneducatie Concept?

Het Reducept pijneducatie concept is een geavanceerde benadering van pijnbehandeling die zich richt op het begrijpen en beheersen van pijn. In samenwerking met Reducept, een toonaangevend platform voor pijneducatie, kunnen we onze patiënten voorzien van waardevolle tools en kennis om hun pijn op een positieve manier te beïnvloeden.

Hoe werkt de Reducept pijn behandeling?

VR Game chronische pijn

De behandeling berust op neurowetenschappelijke principes en maakt gebruik van virtual reality-technologie (VR) om een dieper inzicht te krijgen in de werking van pijn in het zenuwstelsel. Door middel deze interactieve  ervaringen worden patiënten begeleid door een leerzaam proces waarin ze hun pijn kunnen begrijpen en de mechanismen erachter kunnen ontdekken. Daarnaast leert de patiënt de hersenen om anders met pijn om te gaan.

Bij onze behandelingen omarmen we het innovatieve Reducept pijneducatie concept. Wij nodigen onze patiënten uit om deel te nemen aan een  een virtuele ontdekkingsreis, waarin ze actief de controle over hun pijn kunnen verwerven. Met behulp van evidence-based technieken en de virtualisatie van hetin een VR Game, biedt Reducept waardevolle pijneducatie en essentiële vaardigheden voor effectief pijnbeheer.

Voor patiënten die vaak al jaren met pijn leven, is Reducept een keerpunt. Het geeft hen niet alleen de juiste kennis en praktische hulpmiddelen, maar bovenal verlichting en een hernieuwd positief perspectief. Met Reducept vinden patiënten een duurzame oplossing voor chronische pijn, zonder bijwerkingen.

Voor wie is de Reducept chronische pijn behandeling?

Bij ons wordt Reducept ingezet, éénmalig als standaard pijneducatie programma  (één behandeling) en als pijnmanagement programma (bestaande uit meerdere behandelingen) voor patiënten die al 3 maanden of langer pijn ervaren, ongeacht de oorzaak, het type pijn, de locatie of de verklaring van het pijnprobleem.

Uitzonderingen:

• Visuele aandoeningen
  • Beperkingen in nek- of hoofdbewegingen
  • Actieve wanen, hallucinaties en/of psychoses

Hoe ziet de VR pijn behandeling eruit?

Reducept bestaat uit vijf verschillende componenten: de VR-games, het protocol, het werkboek, het dashboard en de ledenpagina. Waar VR wordt ingezet in de behandelsetting (op de praktijk), kunnen patiënten thuis aan de slag met het werkboek en de informatie op de ledenpagina.

Als een patiënt in aanmerking komt voor de Reducept-therapie, zal de behandelaar een overzicht geven van het programma en met de patiënt de volgende stappen afspreken.

Richtlijnen

Niels Swaan is officieel opgeleid tot geaccrediteerd Reducept behandelaar.
Het Reducept concept houdt zich volledig aan de richtlijnen van de WHO, IASP, NHG en Zorgstandaard Chronische Pijn, en maakt gebruik van evidence-based psychologische behandeltechnieken zoals CGT, ACT, EMDR, Mindfulness en Hypnotherapie.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Of plan direct een afspraak in.

Reducept logo